Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per executar projectes d'Educació per a la Transformació Social per a l'any 2022

L'objecte d'aquesta convocatòria és establir les subvencions per executar projectes d'educació per a la transformació social que es duguin a terme a les Illes Balears per impulsar els valors de la solidaritat, la tolerància, l'equitat i la justícia en l'àmbit de la comunitat balear.

En concret, poden ser objecte de subvenció:

a) Modalitat A: projectes que es desenvolupen en els centres educatius.

Aquesta modalitat inclou les activitats adreçades a fomentar l'educació per a la transformació social en l'àmbit de l'educació formal. La finalitat és generar en el conjunt de la comunitat educativa (alumnat, claustre, PAS i AMIPA) coneixements, valors i actituds per a una cultura de la solidaritat compromesa amb la lluita contra la pobresa i l'exclusió, així com el desenvolupament humà incloent, equitatiu i sostenible.

b) Modalitat B: projectes que es desenvolupen fora de l'àmbit dels centres educatius. L'objecte d'aquesta línia de subvencions és donar suport a projectes dirigits a que les persones prenguin consciència de les desigualtats existents al món, en especial a les realitats del Sud Global, i se reconeguin com agents de canvi per avançar cap el desenvolupament sostenible i la defensa dels Drets humans.

Codi SIA

2869261

Persones destinatàries

De conformitat amb l'article 4.2.b) del Decret 15/2018, poden ser beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat.

Termini per a resoldre i notificar

Les resolucions, tant de concessió com de denegació, han de ser motivades i s'han de dictar en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data final de presentació de sol·licituds. La resolució s'ha de notificar individualment a cada entitat.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Punt 4 de la convocatòria:

4.1. De conformitat amb l'article 4.2.b) del Decret 15/2018, poden ser beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat.

S'entén per radicades a les Illes Balears que estiguin inscrites en el Registre d'associacions o en el Registre de fundacions de les Illes Balears o, en el cas que estiguin inscrites en un registre d'àmbit estatal, que disposin d'una seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears. S'entén per disposar d'una delegació permanent i activa tenir una seu social o una delegació amb establiment permanent a les Illes Balears i disposar d'un equip de gestió o un òrgan de treball amb capacitat de decisió a les Illes Balears que pugui assumir la responsabilitat directa dels projectes o les actuacions per als quals se sol·licita la subvenció, així com estar en condicions de facilitar en qualsevol moment a la Direcció General de Cooperació qualsevol aclariment, informació i documentació sobre la comptabilitat i la gestió del projecte durant les fases de seguiment, execució i justificació.

4.2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:

a) Estar inscrites en el Registre d'ONGD de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 43 del Decret 15/2018. Cal que la constitució legal de l'entitat i la seva presència efectiva a les Illes Balears s'hagin produït com a mínim dos anys abans de la publicació de la convocatòria. Als efectes del que s'estableix respecte al requisit de l'antiguitat que han d'acreditar les entitats beneficiàries, en el cas de successió d'entitats s'ha de respectar l'antiguitat originària de l'entitat, sempre que aquesta circumstància s'acrediti en els nous estatuts.

b) Disposar de l'organització i de la capacitat suficients i necessàries a les Illes Balears per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció i, en els casos en què ho estableix la convocatòria, acreditar l'experiència en cooperació i la capacitat operativa necessàries mitjançant la memòria d'activitats.

c) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Els estats, les organitzacions internacionals de dret públic creades per tractat o acord internacional i les persones jurídiques estrangeres, públiques o privades, sense ànim de lucre han de complir aquest requisit quan sigui exigible legalment.

d) Haver justificat suficientment les subvencions o ajudes rebudes anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

e) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

f) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

4.3. També podran obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria les agrupacions sense personalitat jurídica de dues ONGD, en els termes i condicions que estableix l'article 9.3 del Text refós de la Llei de subvencions, d'acord amb el següent:

a) Cada una de les dues ONGD que integren l'agrupació ha de complir de forma individual els requisits exigits a l'apartat 4.2.

b) S'ha de nomenar una ONGD representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, correspon a l'agrupació, sense perjudici de la responsabilitat dels altres membres de l'agrupació.

c) S'ha de nomenar una persona física vinculada a la ONGD representant o apoderada única de l'agrupació, que tindrà poders suficients per complir les obligacions de representació legal de l'agrupació. El nomenament es farà constar en la sol·licitud de subvenció.

d) S'han de fer constar de manera explícita a la sol·licitud els compromisos assumits per cada ONGD de l'agrupació i l'import de la subvenció que hi ha d'aplicar cada una d'elles, ja que ambdues tenen la consideració de beneficiàries.

e) Ambdues ONGD han de subscriure un acord de col·laboració, mitjançant model normalitzat disponible a la web de la Direcció General de Cooperació (https://dgcooperacio.caib.es), per a la realització conjunta del projecte subvencionat, en el qual constarà el següent:

· La voluntat d'ambdues parts de concórrer conjuntament a la convocatòria.

· La identificació de la representació legalitat.

· Declaració individual de totes i cada una de les ONGD del compliment dels requisits per obtenir la condició de beneficiària i de no estar incursa en cap de les causes de prohibició previstes a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

· El nom de la ONGD representant o apoderada única de l'agrupació.

· Els compromisos d'ambdues ONGD de mantenir l'acord de col·laboració fins el termini de prescripció previst.

f) L'agrupació d'ONGD no s'entendrà dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció prevists en l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovada pel Decret 2/2005, de 28 de desembre.

g) Les entitats que integren l'agrupació d'ONGD respondran solidàriament de l'obligació de reintegrament en relació amb les activitats subvencionades que s'hagin compromès efectuar, així com el règim de responsabilitat previst en el text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret 2/2005, de 28 de desembre.

Documentació a presentar

Punt 5 de la convocatòria:

5.1. Les ONGD sol·licitants o les agrupacions d'ONGD han de presentar la sol·licitud signada per la persona que les representa legalment. A aquesta sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar el formulari de projectes d'educació per a la transformació social de la modalitat que correspongui, d'acord amb apartat 1.2 de la convocatòria, el model normalitzat del qual està disponible en el web de la Direcció General de Cooperació (http://dgcooper.caib.es). El formulari de projectes que pertoqui, d'acord amb la modalitat escollida, és un document indispensable per admetre la sol·licitud, i s'ha de presentar, amb tots els apartats emplenats. A més, s'ha de presentar la documentació següent:

a) Document d'identitat de la persona que representa legalment l'entitat.

b) Declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries (n'ha de tenir la titularitat l'entitat sol·licitant), d'acord amb el model normalitzat disponible en el web http://dgcooper.caib.es. En el cas que els comptes ja estiguin d'alta a la Comunitat Autònoma, n'hi ha prou d'indicar en quin s'ha de fer el pagament.

c) En el cas de les fundacions, document acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

d) En el cas de no autoritzar la Direcció General de Cooperació, en la sol·licitud, per comprovar que la ONGD o l'agrupació d'ONGD es troba al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats administratius corresponents.

e) Les declaracions responsables següents signats electrònicament, segons els models facilitats en el web http://dgcooper.caib.es:

· De compliment de les obligacions de l'entitat d'acord amb el que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, el Decret 15/2018 i aquesta convocatòria.

· De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció i de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere

· De totes les ajudes i les subvencions sol·licitades a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que s'hagin concedit a l'entitat.

· De disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció en el moment que es publica la convocatòria.

f) En el cas d'agrupació d'ONGD, s'haurà d'adjuntar l'acord de col·laboració, mitjançant model normalitzat disponible a la web de la Direcció General de Cooperació (https://dgcooperacio.caib.es), per a la realització conjunta del projecte subvencionat.

5.2. No és necessari presentar els documents que estableix el punt 5.1, a excepció dels que s'indiquen en els apartats c), d) i e) —que s'han de presentar necessàriament—, si no s'ha produït cap modificació des de la darrera sol·licitud de subvenció presentada en qualsevol convocatòria de subvencions de la Direcció General de Cooperació. En aquest cas, la persona que representa legalment l'entitat ha de fer constar aquesta circumstància en una declaració escrita.

5.3. Els projectes de la modalitat A han d'incloure una acreditació signada per la direcció del centre que manifesti que el centre coneix el projecte en detall i que té la intenció de participar-hi. Aquesta acreditació es pot presentar juntament amb la sol·licitud o, com a màxim, quinze dies abans d'iniciar les activitats en cada centre.

En el cas que el projecte de la modalitat A presentat, es realitzi en un centre educatiu sostinguts amb fons públics, que s'ha inscrit o té la voluntat de fer-ho, en el Programa de Centres Educatius per a la Ciutadania Global i Transformadora per al curs 2022-2023 que publica la Conselleria d'Educació i Formació Professional, també s'ha de presentar una còpia de la sol·licitud de participar en el Programa o bé la voluntat de participar-hi signada per la direcció del centre.

5.4. S'ha de presentar el certificat que acrediti que les persones que treballen, professionalment o voluntàriament, o que fan activitats en contacte habitual amb menors no consten en el Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat. Aquest certificat es pot presentar juntament amb la sol·licitud o, com a màxim, quinze dies abans de començar les activitats.

5.5. Les entitats sol·licitants poden presentar voluntàriament qualsevol altra documentació escrita o gràfica que avali l'execució del projecte. Aquesta documentació complementària s'ha de presentar com a annex . Amb la documentació, és necessari incloure-hi una llista dels annexos presentats. En cap cas, l'aportació d'aquest material no substitueix la informació inclosa en el formulari.

5.6. Amb relació a la documentació que es determina en els apartats anteriors, s'ha de notificar a l'òrgan competent per resoldre el procediment qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l'expedient.

5.7. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeixen el Decret 15/2018 i aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en els paràgrafs anteriors, s'ha de requerir a l'entitat interessada que esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l'advertiment que, si transcorre el termini de deu dies hàbils i no l'ha esmenat, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient sense més tràmits, amb la resolució prèvia corresponent, en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

5.8. Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable a l'entitat sol·licitant de l'ajut, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General de Cooperació proposarà a la consellera d'Afers Socials i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tengui per transcorregut el termini.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

— Projectes de la modalitat A: el termini és de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (17/06/2022)

— Projectes de la modalitat B: el termini és de 45 dies hàbils de de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (25/07/2022)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Aceptació i Reformulació

Requisits

Punts 12 i 13 de la convocatòria

12. Reformulació i factors de correcció del projecte

12.1. Segons l'article 9.4 del Decret 15/2018, l'òrgan instructor pot aplicar factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses directes o indirectes relatives al cost del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la Resolució.

12.2. Quant a la reformulació, cal atenir-se al que disposa l'article 19 del Decret 15/2018. El termini d'audiència prèvia i reformulació del projecte és de quinze dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la proposta de resolució provisional.

12.3. En la fase d'audiència prèvia, l'entitat responsable del projecte ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o bé si presenta una proposta de reformulació pressupostària i tècnica del projecte inicial que s'ajusti a la quantia proposada. La reformulació s'ha de presentar, en paper i en suport informàtic, segons el formulari que proporciona la Direcció General de Cooperació, disponible en el web http://dgcooper.caib.es. En el cas que s'apreciïn defectes esmenables en la reformulació presentada, s'ha de concedir a l'entitat interessada un termini de deu dies hàbils per esmenar-los.

12.4. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

12.5. En la proposta de reformulació pressupostària, les aportacions pròpies i de tercers poden ajustar-se proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas, aquest ajust no pot implicar un increment del percentatge de cofinançament de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte del que apareix en el pressupost del projecte inicial.

13. Acceptació o renúncia de la subvenció

13.1. L'òrgan instructor ha de notificar la proposta de resolució de concessió individualment a cada entitat que ha obtingut la puntuació exigida i li ha de donar un termini de deu dies hàbils comptadors des de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.

13.2. En el cas d'acceptació, dins aquest termini, la persona que representa legalment l'entitat ha de comunicar per escrit a la Direcció General de Cooperació la data definitiva d'inici del projecte, amb indicació del dia, el mes i l'any. Així mateix, la renúncia a la subvenció s'ha de dur a terme d'una manera expressa per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constància.

13.3. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. S'entén que la data d'inici és la que consta en el projecte. En el cas que l'entitat hagi indicat únicament el mes i l'any d'inici del projecte, es considera que la data d'inici és el primer dia del mes indicat. En tot cas, el projecte s'ha d'iniciar en el termini de trenta dies naturals des que s'hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l'entitat interessada, fet que ha de comunicar per escrit dins aquest mateix termini amb indicació de la data d'inici del projecte (dia, mes i any).

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies hàbils des de la notificació

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Haver presentat una sol·licitud en aquesta convocatòria de subvencions.

Especificar el número d'expedient al que s'ha d'incorporar la documentació.

Documentació a presentar

Termini màxim

Sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Seguiment tècnic i justificació del projecte

Requisits

Punt 17 de la convocatòria:

17.1. En el termini de tres mesos des de la data en què acabi l'execució del projecte, l'entitat beneficiària ha de presentar la justificació del projecte aprovat, que ha de contenir la documentació tècnica i econòmica en els termes que s'estableixen a aquesta convocatòria.

17.2. La documentació tècnica que s'ha de presentar és la següent:

a) Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en conjunt, que ha d'especificar amb el màxim detall els objectius assolits, els resultats obtinguts, l'impacte, les activitats duites a terme i la sostenibilitat del projecte, sobre els quals s'han d'aportar dades rellevants i fonts de verificació objectives, d'acord amb el model de la Direcció General de

Cooperació, disponible en el web http://dgcooper.caib.es .

b) Informe gràfic de l'execució del projecte. L'entitat ha de presentar fotografies i/o material audiovisual de les activitats realitzades al llarg de l'actuació especificant l'activitat concreta i el lloc on s'ha efectuat. Si les fotografies contenen imatges de persones, se n'ha de demanar permís prèviament.

c) Una justificació econòmica, en els termes indicats en el punt 18 d'aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

En el termini de tres mesos des de la data en què acabi l'execució del projecte

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Sol·licitud de modificacions del projecte i/o terminis

Requisits

Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament després d'aparèixer les circumstàncies que les justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

Documentació a presentar

Sol·licitud de modificacions del projecte segons model normalitzat

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar