avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Prohens anuncia l'aprovació d'un decret de simplificació administrativa en el primer trimestre de l'any

Prohens anuncia l'aprovació d'un decret de simplificació administrativa en el primer trimestre de l'any

Image2 1 18 gener 2024

El Govern aprovarà en el primer trimestre de aquest any un decret de mesures urgents de simplificació administrativa. Així ho ha anunciat la presidenta del executiu balear, Margalida Prohens, després de la primera reunió de la Comissió de Simplificació Administrativa, celebrada avui en el Consolat de Mar.

Aquest decret serà «només un punt de partida per avançar cap a la simplificació administrativa, per reduir tràmits, burocràcia i paperassa» i té entre els objectius fonamentals «identificar i actuar sobre els colls de botella a l'administració», especialment els detectats en matèria de medi ambient o recursos hídrics.

A més, el futur decret pretén avançar «cap a la digitalització» i aconseguir «que l'administració deixi de ser un problema i un obstacle per als ciutadans i empreses». «Sabem que és ambiciós, que farà falta valentia, però els ciutadans ens votaren per això, ens votaren per un canvi, i volem seguir complint», ha assegurat Prohens, que ha presidit la primera reunió de la Comissió de Simplificació Administrativa.

Aquest nou ens neix amb el compromís de reduir la burocràcia en tres eixos: la simplificació de la normativa, la simplificació dels tràmits i la digitalització dels processos.

Algunes de les principals funcions de la Comissió són, per exemple, analitzar els processos i procediments de l’Administració autonòmica, i valorar l’eliminació de tràmits innecessaris o duplicats; coordinar l’elaboració de normes necessàries per simplificar l’ordenament legal i reglamentari de la Comunitat Autònoma; coordinar-se amb les altres institucions en allò que afecti els respectius àmbits competencials, particularment els compartits en els nivells local, insular i autonòmic; i la col·laboració amb tots els òrgans de l’Administració autonòmica en l’exercici de les competències en matèria de racionalització, simplificació i reducció de traves i càrregues administratives.

La Comissió, de caràcter transversal, està formada per representants del Govern, consells insulars i ajuntaments, aquests últims, a través de la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB). Així, la composició serà la següent:

a)      president: el conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, Antoni Costa

b)      vicepresidenta: la consellera de Presidència i Administracions Públiques, Antònia Estarellas

c)       vocals permanents:

 

—      el secretari autonòmic d’Innovació i Societat Digital, Antoni Carmona

 

—      el director general de Coordinació i Transparència, Jaume Porsell

 

—      el director general de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital, Xisco Cánovas

 

—      la directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística, Maria Paz Andrade

 

—      la directora de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma, Antònia Perelló

 

—      els secretaris i les secretàries generals de les conselleries

 

d)      Vocals no permanents:

 

—      Les persones titulars de les direccions generals corresponents, quan es tractin assumptes relatius a les matèries de la seva àrea competencial.

 

—      Una persona representant de cada consell insular, designada per cadascun d’aquests, quan es tractin assumptes relatius a les matèries de la seva àrea competencial.

 

—      Dues persones en representació de la FELIB, designades per aquesta, quan es tractin assumptes relatius a les matèries de la seva àrea competencial.

 

Cal recordar que la creació de la Comissió no suposa cap increment de despesa, per la qual cosa no requereix cap dotació pressupostària, i l’assistència a les sessions no dona dret a indemnització.


Data d'actualització: 18 gener 2024


Comparteix