Requisits
Els requisits són els que es detallen a l'apartat 1.1 de l'Annex I corresponent a les bases de la convocatòria
Documentació a presentar
6.1. Sol·licitud inicial de patrocini
Les sol·licituds inicials s'han de presentar exclusivament de manera telemàtica, a través del tràmit específic que es posa a disposició dels interessats en la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears. No es consideren vàlides les sol·licituds telemàtiques a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.
La sol·licitud haurà d'incloure les dades mínimes bàsiques per poder tramitar-se, en cas que aquestes siguin insuficients, es requerirà per a la seva esmena en un termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la recepció del requeriment amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, es considerarà desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015.
La sol·licitud ha de contenir les següents dades fonamentals de l'esdeveniment necessàries per avaluar la viabilitat de la sol·licitud:
- Any per al qual es sol·licita el patrocini
- Si existeix voluntat de pròrroga, tan sols per a aquelles sol·licituds cursades per 2027
- Nom de l'esdeveniment
- Data(es) d'execució
- Marca de destinació a què es vincula el patrocini
- Tipus d'esdeveniment
- Repercussió mediàtica de l'esdeveniment
- Pressupost de despesa total de l'esdeveniment (impostos inclosos)
- Import sol·licitat a l'AETIB en concepte de patrocini (impostos inclosos)
- Declaracions responsables
Les dades contingudes en aquest document prevaldran damunt qualsevol altre document lliurat.
El lliurament de la sol·licitud inicial per si mateixa no serà objecte de valoració, sinó que servirà únicament com a document formal de sol·licitud.
Amb la sol·licitud es lliurarà, dins l'enllaç de descàrrega, la documentació administrativa i tècnica que a continuació es descriu i que es considera d'obligat lliurament.
6.1.1 Documentació administrativa necessària amb la sol·licitud d'inici: documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant.
En el cas de persones físiques i jurídiques espanyoles:
- Certificat d'inscripció al registre corresponent (registre d'associacions, registre mercantil o un altre, depenent de tipus entitat), on haurà de constar l'activitat econòmica efectivament desenvolupada a la data de la sol·licitud.
- Estatuts de l'entitat dipositats al registre esmentat, o degudament inscrits al Registre Mercantil, si n'és el cas.
- Documentació acreditativa del representant legal de l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com del seu DNI.
- Targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
- Alta de la declaració censal de l'inici de l'activitat, alta de l'IAE en què consti l'epígraf corresponent.
En virtut del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, les entitats que hagin format part d'un procés selectiu en l'AETIB poden presentar l'Annex B que s'adjunta, en el qual s'ha d'indicar el número d'expedient on es troba la documentació administrativa, sempre que no hagi sofert cap modificació o la documentació presentada no hagi exhaurit la seva vigència.
La resta de documentació que a continuació es relaciona acompanyarà a la sol·licitud i serà d'obligat lliurament:
- Acreditació conforme s'està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica, Estatal i la Seguretat Social, emeses pels organismes competents.
- Acreditació conforme l'esdeveniment estigui avalat per corporacions locals, insulars, autonòmiques, nacionals o internacionals.
- Declaració de la veracitat de les dades bancàries, que es podrà descarregar al següent enllaç:
https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/servicio/4486284
- Annex C (Model de declaracions responsables):
Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per contractar amb l'administració segons l'article 71 del LCSP.
Aquesta declaració responsable, o un altre document, ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorre en cap dels supòsits al fet que es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.
Declaració responsable conforme s'està al corrent de pagaments amb l'AETIB, així com de la justificació de contractes de patrocini amb l'AETIB anteriors. Aquesta declaració serà comprovada d'ofici per la Secció Econòmica de l'AETIB. En el cas que es constatés l'existència de deutes pendents o la incorrecta justificació sense renúncia expressa prèvia a l'inici del període de justificació, es considerarà motiu d'exclusió de la participació en la convocatòria de patrocini.
Declaració responsable en què es faci constar si ha rebut i/o sol·licitat ajudes o col·laboracions d'institucions públiques o privades per realitzar l'esdeveniment amb el qual podrà col·laborar l'AETIB i s'ha de remetre un certificat per a cada ajuda rebuda per part de les administracions públiques, que detalli el finançament atorgat.
Declaració responsable conforme l'entitat no té cap expedient sancionador obert amb AETIB.
Document acreditatiu d'estar inscrit al DRIAT (declaració responsable d'inici d'activitat turística), en el cas que l'entitat hi estigui obligada, en cas contrari haurà d'aportar declaració responsable d'aquest extrem.
Declaració responsable que acrediti les raons tècniques o artístiques o els motius pels quals només pugui encomanar-se a un empresari determinat.
Declaració responsable del compliment de la normativa mediambiental que li sigui aplicable, de conformitat amb el Reial decret 214/2025, de 18 de març.
- Annex D (Model de certificat). En el cas de que l'entitat sol·liciti un patrocini per un l'esdeveniment que està dirigit exclusivament a esportistes professionals, és a dir, esportistes federats amb un nivell competitiu alt, haurà d'acreditar-ho mitjançant certificat o qualsevol document oficial equivalent, emès per la federació esportiva o organisme esportiu competent, que acrediti els següents punts:
La inclusió de l'esdeveniment en un calendari, circuit, lliga o campionat oficial.
Que la participació es troba restringida a professionals; esportistes federats amb un nivell competitiu alt.
L'aplicació d'una normativa tècnica i competitiva oficial.
El reconeixement de la competició per la federació o organisme esportiu competent.
En el cas de persones jurídiques no espanyoles amb activitat a Espanya:
En el supòsit que l'entitat pertanyi a un estat membre de la UE, la capacitat jurídica de l'empresa s'acreditarà mitjançant la presentació de constitució de l'entitat d'acord amb la normativa del seu país, fent constar els estatuts de la mateixa i l'acreditació corresponent, així com fotocòpia acarada del CIF, tots dos traduïts per intèrpret jurat o traducció oficial i postil·lada d'acord amb el conveni de la Haia de 1961.
En el cas que l'entitat pertanyi a un estat que no és membre de la UE, la capacitat jurídica de l'entitat s'acreditarà, mitjançant la documentació relativa a la sucursal o filial a Espanya de l'entitat o a qualsevol país pertanyent a la Unió Europea, degudament inscrita al registre corresponent i fotocòpia compulsada del CIF. La documentació ha de presentar-se traduïda per traductor jurat. De conformitat amb el Reglament (CE) nº 1008/2008.
En qualsevol dels dos casos anteriors, s'haurà d'acreditar la capacitat de la persona que representa l'entitat sol·licitant legalment per actuar en nom seu, així com s'haurà de presentar una còpia acarada del seu passaport/DNI/NIE, traduït per intèrpret jurat o mitjançant una traducció oficial i postil·lada d'acord amb el conveni de la Haia de 1961.
Les empreses no espanyoles d'estats membres de la Unió Europea i els restants empresaris estrangers hauran d'acreditar la documentació que acompanyarà a la sol·licitud i serà d'obligada entrega i que es detalla a continuació:
En virtut del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, les entitats que hagin format part d'un procés selectiu en l'AETIB poden presentar l'Annex B que s'adjunta, en el qual s'ha d'indicar el número d'expedient on es troba la documentació administrativa següent, sempre que no hagi sofert cap modificació o la documentació presentada no hagi exhaurit la seva vigència.
La resta de documentació que a continuació es relaciona acompanyarà a la sol·licitud i serà d'obligat lliurament:
- Alta de la declaració censal, de l'inici d'activitat i alta de l'impost d'activitats econòmiques, o document equivalent del país d'origen. En cas de no existir documentació equivalent s'haurà de representar una declaració responsable deixant constància d'aquest fet. També haurà de constar l'activitat econòmica efectivament desenvolupada a la data de la sol·licitud.
- Acreditació que la sucursal/filial, si escau, està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica, estatal i la Seguretat Social, mitjançant la presentació de la certificació oportuna, emesa per l'òrgan competent. En cas que es tractés d'un agent autoritzat per actuar en nom de l'entitat no resident que operi mitjançant una oficina de representació, haurà d'aportar la corresponent certificació acreditativa d'estar al corrent de pagament amb l'Administració de l'estat, l'autonòmica i la Seguretat Social, emesa per l'òrgan competent.
- Acreditació conforme l'esdeveniment estigui avalat per corporacions locals, insulars, autonòmiques, nacionals o internacionals.
- Declaració de la veracitat de les dades bancàries, que es podrà descarregar al següent enllaç:
https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/servicio/4486284
- Annex C (Model de declaracions responsables):
Testimoni judicial, certificació administrativa o declaració responsable, de no incórrer en les prohibicions per contractar amb l'administració segons l'ordenament jurídic espanyol i per analogia amb l'ordenament de l'Estat a què pertany.
Aquesta declaració responsable o un altre document ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorre en cap dels supòsits, fet al qual es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.
Declaració responsable conforme s'està al corrent de pagaments amb l'AETIB, així com de la justificació de contractes de patrocini amb l'AETIB anteriors. Aquesta declaració serà comprovada d'ofici per la Secció Econòmica de l'AETIB. En el cas que es constatés l'existència de deutes pendents o la incorrecta justificació sense renúncia expressa prèvia a l'inici del període de justificació, es considerarà motiu d'exclusió de la participació en la convocatòria de patrocini.
Declaració responsable en què es faci constar si ha rebut i/o sol·licitat ajudes o col·laboracions d'institucions públiques o privades per realitzar l'esdeveniment amb el qual podrà col·laborar l'AETIB i s'ha de remetre un certificat per a cada ajuda de les administracions públiques, que detalli el finançament atorgat. Declaració responsable conforme l'entitat no té cap expedient sancionador obert amb AETIB.
Declaració responsable que acrediti les raons tècniques o artístiques o els motius pels quals només pugui encomanar-se a un empresari determinat
Declaració responsable del compliment de la normativa mediambiental que li sigui aplicable, de conformitat amb el Reial decret 214/2025, de 18 de març.
- Annex D (Model de certificat). En el cas de que l'entitat sol·liciti un patrocini per un l'esdeveniment que està dirigit exclusivament a esportistes professionals, és a dir, esportistes federats amb un nivell competitiu alt, haurà d'acreditar-ho mitjançant certificat o qualsevol document oficial equivalent, emès per la federació esportiva o organisme esportiu competent, que acrediti els següents punts:
La inclusió de l'esdeveniment en un calendari, circuit, lliga o campionat oficial.
Que la participació es troba restringida a professionals; esportistes federats amb un nivell competitiu alt.
L'aplicació d'una normativa tècnica i competitiva oficial.
El reconeixement de la competició per la federació o organisme esportiu competent.
La "documentació administrativa" serà única en el cas que una mateixa entitat presenti diferents propostes tècniques. A excepció d'aquells documents que afectin directament a l'esdeveniment que hauran de ser lliurats de nou, tal com s'indica a l'apartat 6.2.1 de les pròrrogues.
6.1.2. Documentació tècnica de la sol·licitud d'inici
Els sol·licitants hauran de lliurar la següent documentació, que serà d'obligada entrega, i que acompanyarà a la sol·licitud:
- ANNEX 2G: Informació de l'esdeveniment i oferta amb relació als criteris de negociació. Resum de la proposta tècnica emplenada i signada electrònicament en format PDF. Aquells criteris de negociació o qualsevol altra informació que no es detallin a l'Annex 2G no serà valorada, independentment de si s'adjunta al criteri documentació o explicació aclaridora que no es tindrà en compte.
A l'Annex 2G s'ha d'inserir un plànol del recinte o lloc on es desenvolupa l'esdeveniment, indicant la ubicació prevista de la marca turística i logotips institucionals complint amb el Manual d'ús de les marques de l'AETIB (en el cas de curses, també s'inclourà un plànol del recorregut amb ubicació prevista de les marques/logotips de l'AETIB). Sense el/s plànol/s, no es podran valorar les contraprestacions, ja que forma/en part d'aquestes, per tant, és d'obligat lliurament.
A més, s'haurà de lliurar la documentació que es detalla a l'Annex 2G.
- ANNEX 10G: Òptic de la campanya publicitària fase de sol·licitud. Detall de la campanya prevista quantificat en euros. S'haurà d'indicar la previsió amb relació a la campanya de publicitat per a la promoció i difusió de l'esdeveniment amb la presència de les marques/logotips de l'AETIB ajustats a l'Annex 8G. Aquesta s'haurà d'ajustar als requisits mínims establerts a l'apartat 1.1. lletra J) de l'Annex I d'aquesta convocatòria.
En el cas que l'entitat vulgui millorar la seva oferta amb relació al mínim establert, aquesta haurà de deixar constància a l'Annex 10G mitjançant el percentatge d'inversió amb relació al pressupost de despesa. Com a màxim es tindran en compte 2 decimals.
El percentatge acordat a conseqüència de la fase de negociació, serà el qual que l'entitat sol·licitant haurà d'acreditar en la fase de justificació, mitjançant l'òptic real executat Annex 11G. D'aquest fet s'haurà de deixar constància a l'expedient indicant el nou percentatge mínim a justificar amb relació a la despesa real de l'esdeveniment.
Durant l'execució del contracte, aquesta planificació podrà sofrir variacions en la planificació inicial, encara que el percentatge d'inversió oferta no podrà disminuir. Aquest es calcularà en la justificació amb relació a la despesa real executada i que s'indica a Annex 5G. En cas contrari s'aplicaran les penalitats estipulades als plecs.
- ANNEX 7G: Briefing de comunicació. Informació i estructura de continguts necessària per a la comunicació de l'esdeveniment als mitjans de comunicació de l'AETIB (en format pdf signat electrònicament). Adjunt a aquest annex s'hauran de lliurar les imatges o vídeos suggerits per a la seva publicació.
Aquests mitjans són:
Els portals web illesbalears.travel
Perfils promocionals en xarxes socials (facebook/twitter/instagram/youtube)
Newsletter mensual: AETIB News
Atesa la diversitat dels esdeveniments que es poden patrocinar, la definició o la versió definitiva dels continguts i l'abast de la seva publicació en mitjans de l'AETIB i del propi patrocinat, es fixaran pels tècnics del Servei de Comunicació de l'AETIB una vegada signat el contracte.
Aquests documents (Annex 2G, Plànol del recinte/recorregut amb ubicació prevista de marques/logotips, Annex 7G, Annex 10G) són d'obligat lliurament juntament amb la sol·licitud. En cas de no adjuntar-se algun d'ells, es requerirà a l'entitat interessada, concedint-li un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de l'endemà a la recepció del requeriment, per a la presentació de la documentació requerida, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, es considerarà desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015. En cap cas es podrà esmenar el seu contingut.
El contingut dels annexos d'obligat lliurament (Annex 2G, Plànol del recinte/recorregut amb ubicació prevista de marques/logotips, Annex 7G, Annex 10G) no es podrà esmenar, és a dir, una vegada lliurats aquests documents, el seu contingut no es podrà modificar, a excepció de les adaptacions a conseqüència de la reunió de negociació o mitjançant aclariment; i a excepció del canvi de la ubicació de les marques/logotips de l'AETIB al/s plànol/s a petició de l'AETIB, ja que aquest/s forma/en part de les contraprestacions. Aquestes adaptacions es faran constar a l'expedient.
Termini màxim
fins a exhaurir la dotació econòmica anual i, en qualsevol cas, fins a l'1 d'octubre de 2027 a les 23:59 h
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB)
C/ Rita Levi s/n (Parc Bit, edificio ATB).
Tel.: 971176699
(sdiaz@aetib.caib.es)