COM TRAMITAR


COM INICIAR UN TRÀMIT

Per iniciar un tràmit telemàtic s'han de seguir les següents passes:

 1. Accediu al Portal de tramitació telemàtica: Des de la web (http://industria.caib.es) accediu al portal de tramitació telemàtica de la UDIT, a l'apartat Accessos directes de la web de la Direcció General de Política Industrial. Una vegada hi heu accedit, entrau a l'apartat Començau a tramitar

2. Seleccionau el tràmit: Dins la llista de tràmits de l'apartat Iniciar un tràmit d'aquesta web, seleccionau el tràmit corresponent.

3. Anau a la fitxa del tràmit i carregau el certificat digital: Des de la fitxa del tràmit, mitjançant la plataforma telemàtica de tramitació, iniciau un nou tràmit. Abans d'accedir al tràmit es carregarà automàticament el certificat instal·lat a l'ordinador.

 

 


DINS EL TRÀMIT

1.Cal saber Es dóna informació general del tràmit.
2.Emplenar

S'emplenen els formularis web directament en la pantalla del navegador. Es important que reviseu les dades, ja que una vegada pagat el tràmit no es poden modificar les dades.

3.Documentació

S'adjunten els documents que formen part de la tramitació en format pdf. La fidelitat amb l'original, de la còpia digitalitzada del document que s'adjunta, es garanteix amb la firma electrònica de la persona que executa el tràmit.

4.Pagar

Hi ha dos sistemes alternatius de pagament per via telemàtica:

- Targeta bancària: aquest sistema us permet pagar fins a un import de 1.800,00 euros amb targetes de dèbit o de crèdit, amb independència de l'entitat emissora de la targeta.

- Banca electrònica o banca en línia: si triau aquesta opció cal ser titular d'un compte amb servei de banca electrònica en una de les entitats col·laboradores.

5.Registrar Després d'haver pagat el tràmit s'ha de registrar.
6.Finalitzar Finalització del tràmit. Rebreu un avís per correu electrònic amb un enllaç a la vostra carpeta ciutadana de la CAIB des d'on podeu descarregar els documents de sortida, en cas que n'hi hagi i consultar els documents que s'han adjuntat a l'expedient. S'hi pot accedir directament des de la Seu Electrònica (https://www.caib.es/seucaib) amb el link CARPETA CIUTADANA de la part superior.

     


COM MODIFICAR UN TRÀMIT 

En el cas que s'hagi de modificar un tràmit telemàtic per causa d'alguna dada errònia introduïda per l'usuari heu de seguir un dels següents procediments:

Modificació presencial: 
    • S'ha de tramitar un expedient de rectificació d'errades (codi 040) i aportar tota la documentació corregida en paper.
    • La taxa d'una rectificació d'errades en la modalitat presencial és del 50%. S'haurà d'indicar a la sol·licitud que correspon a la rectificació d'un expedient telemàtic i el concepte de la taxa (exemple: ús doméstic, comunicacions, sense taxa...).
      Modificació telemàtica: 
      • La taxa d'una rectificació d'errades en la modalitat telemàtica és la mateixa que per un tràmit nou, menys en els casos que es permeti seleccionar l'opció de rectificació d'errades dins el propi tràmit telemàtic.

            Tràmit

            Instruccions

            Instal·lacions

            Certificació energètica d'edificis (039)

            Iniciau un nou tràmit telemàtic i en l'apartat "Tipus certificat" heu de seleccionar i anotar-hi el número d'inscripció.

            Baixa tensió. General (001)

            Iniciau un nou tràmit telemàtic i en l'apartat "Dades de la instal·lació" heu d'indicar que no és una instal·lació nova i heu d'anotar-hi el número d'instal·lació.

            Baixa tensió. Enllaç (012)

            Iniciau un nou tràmit telemàtic i en l'apartat "Dades de la instal·lació" heu d'indicar que no és una instal·lació nova i heu d'anotar-hi el número d'instal·lació.

            Comunicació instal·lació de baixa tensió existent (041)

            Iniciau un nou tràmit telemàtic i en l'apartat "Dades de la instal·lació" heu de seleccionar que és una rectificació d’errades i heu d'anotar-hi el número d'instal·lació. La taxa és del 50%.

            Instal·lacions tèrmiques (021)

            Iniciau un nou tràmit telemàtic i en l'apartat "Dades de la instal·lació" heu d'indicar que no és una instal·lació nova i heu d'anotar-hi el número d'instal·lació.
            Instal·lació receptora de gas (013) Iniciau un nou tràmit telemàtic i en l'apartat "Dades de la instal·lació" heu d'indicar que no és una instal·lació nova i heu d'anotar-hi el número d'instal·lació.
            Comunicació d'inspecció d'ascensors (035)

            Iniciau un nou tràmit telemàtic i en l'apartat "Dades de l'ascensor" heu de seleccionar que és una rectificació d’errades i heu d'anotar-hi el número de RAE i el número d'expedient. La taxa és del 50%.

            Si l'errada correspon al número de RAE només es pot rectificar presencialment amb el tràmit de rectificació d'errades (codi 040).

            Ascensor. Alta conservació (028) La modificació d'aquests expedients només es pot fer presencialment amb el tràmit de rectificació d'errades (codi 040).
            Ascensor. Baixa conservació (029)
            Registres i certificats Comunicació de les persones que han superat el curs CRE
            Mines Mostres de pols: comunicació de reducció o pròrroga (031)
            Pla de labors amb visita d’inspecció d'ECA (TNI-031)