Información para los vecinos de Alaró en relación al paro de los servicios telefónicos de los días 14, 15 y 16 de noviembre
La Direcció General de Prestacions, Farmacia y Consum ha tingut coneixement de l’aturada dels serveis telefònics i telemàtics prestats per la companyia Telefònica al municipi d’Alaró els dies 14, 15 i 16 de novembre de 2025. Atès el nombre de persones afectades, el Departament de Protecció i Defensa dels Consumidors de la Direcció General, amb la finalitat d’informar sobre el procediment per a reclamar, comunica:
Procediment per a reclamar
En primer lloc, els clients afectats per la suspensió del servei han de reclamar els perjudicis patits a la companyia Telefònica per telèfon al 1004, i demanar que se’ls faciliti el número d’incidència. També poden fer-ho per qualsevol altre mitjà del qual la companyia disposi, sempre que sigui possible deixar-ne constància (Servei d’Atenció al Client, correu electrònic, reclamació als establiments comercials, etc.).
La companyia té un termini d’un mes per contestar la reclamació presentada. Si un cop transcorregut aquest termini Telefònica no ha contestat, o no ha satisfet les pretensions reclamades, el client pot presentar una sol·licitud d’arbitratge de consum mitjançant aquest imprès.
Els models de sol·licitud d’arbitratge de consum també es troben a disposició dels consumidors a l’Ajuntament d’Alaró i a les oficines del Servei d’Atenció al Consumidor de Palma, al carrer de Jesús, 38A.
La sol·licitud d’arbitratge, un cop emplenada, es pot presentar dirigida a la Junta Arbitral de Consum mitjançant el tràmit telemàtic específic que es troba disponible a la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears (sempre que es disposi de DNI electrònic, certificat digital o sistema CLAVE), o presencialment a qualsevol de les Oficines d’Assistència de Registre, entre les quals hi ha les de l’Administració de les Illes Balears o de l’Ajuntament d’Alaró.
Hi ha de constar el número d’incidència telefònica o s’hi ha d’adjuntar una còpia de la reclamació prèvia presentada a l’empresa. També s’ha d’adjuntar una còpia de la factura de Telefònica del mes de desembre (que conté les quotes i consums del mes de novembre.
Telefònica accepta l’arbitratge de consum com a mitjà de resolució de les reclamacions dels seus clients
La companyia Telefónica de España, SAU, es troba adherida al Sistema Arbitral de Consum per a tots els conflictes amb els seus clients i consumidors finals. En conseqüència, els usuaris afectats per la suspensió dels serveis de telefonia i telecomunicacions d’Alaró poden reclamar a través de la Junta Arbitral de Consum de les Illes Balears.
Resolució de la controvèrsia mitjançant laude arbitral i termini per a fer-ho
El termini màxim per a resoldre el cas és de 90 dies, a comptar des de la data d’inici del procediment arbitral.
En aquest termini el consumidor i l’empresari han de rebre un laude arbitral que resol la controvèrsia i que té valor de sentència judicial, és a dir, és de compliment obligat.
La decisió dels àrbitres continguda al laude no es pot recórrer als jutjats o tribunals, i els assumptes resolts no s’hi poden tornar a plantejar.
La Junta Arbitral de Consum de les Illes Balears recomana als afectats per les incidències reclamar al més aviat possible.