Els estatuts han de fixar el termini del mandat dels òrgans de govern del col·legi, que són l’assemblea general i la junta directiva.

Els membres que es renoven són els de la junta directiva, el president o la presidenta, el secretari o la secretària, i en alguns supòsits altres membres d’aquesta ho són també de l’assemblea general. Els estatuts regulen la manera de renovació dels càrrecs mitjançant la convocatòria de les eleccions corresponents.

Així mateix, els estatuts també estableixen si els càrrecs són o no renovables i quants cops es poden renovar.

En haver elegit els nous membres de la junta de govern, el secretari o la secretària de la nova junta del col·legi ha d’expedir un certificat que ha de contenir la data de les eleccions, els vots a favor, en contra, les abstencions i els vots nuls, i la identificació dels membres elegits o renovats (el nom, els llinatges, el DNI i la data de naixement). El certificat ha de dur el vistiplau del president o de la presidenta, o del degà o de la degana de la corporació.

El termini màxim per presentar-lo en el Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears per inscriure el canvi dels membres dels òrgans de govern és d’un mes des que s’hagi dut a terme la presa de possessió de la junta de govern elegida o renovada.


Documentació que cal aportar:

1. Sol·licitud: signada electrònicament. S'ha d'aportar aquest model de sol·licitud.

2. Certificat (signat electrònicament) expedit pel secretari o la secretària de la corporació o per la persona legitimada pel col·legi, amb el vistiplau del president o de la presidenta, o del degà o de la degana, que ha de contenir:

— La data de les eleccions.

— Les candidatures presentades.

— La votació (a favor, en contra, abstencions, vots nuls i en blanc).

— La identificació dels membres elegits o renovats per formar part de la junta directiva (nom, llinatges, DNI, data de naixement i càrrec que ocupen).

3. Taxa: s'ha de presentar el document unificat d'ingrés (model 046), validat per una entitat bancària o bé telemàticament a través de la pàgina de l'ATIB, justificatiu d'haver abonat la taxa establerta (vegeu l'apartat de Taxa).

D’acord amb el que disposa l’article 6 de l’Ordre del conseller de Presidència de 21 de març de 2000, per la qual es regulen l'organització i el funcionament del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears, heu de presentar el document 2 i escollir d’entre una de les tres modalitats següents:

a) Document autèntic, mitjançant escriptura pública

b) Document privat expedit per la persona legitimada del col·legi amb la signatura autoritzada davant notari

c) Mitjançant compareixença davant la persona encarregada del Registre.

Nota. Es recomana imprimir aquest full per comprovar que es presenta la documentació requerida.

6.1_Doc_adjunt_canvi_organs.pdf