Requisits
La persona adjudicatària, dins el termini assenyalat en l'autorització d'instal·lació i, com a mínim, trenta dies abans de la data prevista per l'obertura del casino, ha de sol·licitar a la Direcció General de Comerç l'autorització d'obertura i funcionament, que està vinculada en tot moment a la vigència de l'autorització d'instal·lació.
Després de la petició prèvia de la persona adjudicatària, el conseller pot prorrogar el termini d'obertura per un període màxim de tres mesos quan, a judici seu, hi hagi causes que ho justifiquin.
Si la persona adjudicatària no insta l'autorització d'obertura i funcionament dins el termini assenyalat, l'autorització d'instal·lació s'ha de considerar caducada.
Documentació a presentar
1r. Certificat de l'ajuntament competent per raó del municipi d'ubicació del casino que acrediti que el local o establiment té les llicències escaients per a la seva obertura.
2n. Llista definitiva de personal que hagi de prestar serveis al casino amb especificació de la categoria professional.
3r. Certificat de final d'obra, i que les obres i instal·lacions es corresponen substancialment al projecte bàsic per al qual es va concedir l'autorització d'instal·lació..
4t. Certificat de personal tècnic competent, visat pel col·legi professional escaient, si és procedent, acreditatiu del funcionament idoni de totes les instal·lacions relacionades amb el joc, com també de les mesures de seguretat del casino.
5t. Llista detallada dels jocs per practicar, amb indicació dels límits i màxims, si escau, de les apostes en cada joc, com també del nombre de màquines de tipus C per instal·lar.
6t. Tots els altres documents que acreditin el compliment tècnics establert en la resolució d'autorització d'instal·lació, en el cas que en aquella n'hi hagi.
7t. Document acreditatiu d'haver formalitzat la garantia en la quantia i forma establerta en aquest Reglament.
Models:
Termini màxim
Sis mesos.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Joc
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(mcanyellas@dgce.caib.es)
Observacions
Una vegada rebudes la sol·licitud i la documentació, la Direcció General ha de practicar la inspecció escaient per comprovar el compliment dels requisits establerts en la resolució d’autorització d’instal·lació i la resta d’obligacions legals, i se n’ha d’estendre una acta, ja sigui amb mitjans propis o amb la col·laboració de les entitats que col·laboren amb l’Administració en matèria d’activitats classificades (ECA).
Si l’examen dels documents presentats i el resultat de la inspecció són satisfactoris, el conseller ha de dictar una resolució per concedir l’autorització d’obertura i funcionament. En cas d’incompliment dels requisits es dictarà una resolució denegatòria de l’autorització, que comportarà la caducitat de l’autorització d’instal·lació.