Des de la seva posada en marxa, el passat 20 de març, més de 22.000 consultes han entrat a les bústies de correu electrònic i a la línia telefònica habilitades per la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball per resoldre dubtes laborals i empresarials davant la situació generada pel COVID19 i la declaració de l’estat d’alarma.
En total, hi ha 18 persones del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) responent a les cridades de la línia telefònica distribuïdes en tres torns que han atès 17.001 telefonades entre el 20 de març i el 8 d’abril. Pel que fa als correus electrònics, les altres 18 persones encarregades de respondre’ls n’han rebut 5.475. D’aquests, 2.311 han entrat a través de l’adreça dirigida a les empreses i 3.164 ho han fet a través de la bústia laboral. Així, el total de consultes rebudes és de 22.472 en tres setmanes.
Els dubtes més freqüents, tant per a les persones treballadores com per a les empreses, estan relacionats amb la presentació d’ERTO (Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació), dubtes sobre la inclusió de les persones fixes discontínues als ERTO, preguntes sobre les prestacions i els subsidis a què tenen dret les persones treballadores i qüestions relacionades amb els tràmits per inscriure’s al SOIB.
La línia telefònica, 900 101 798, té un horari d’atenció de dilluns a divendres de 8h a 20h i els dissabtes de 9 a 14:30h. Tant al telèfon com a les dues adreces de correu electrònic habilitades, laboral@coronavirus.caib.es i empresa@coronavirus.caib.es, es responen dubtes a les persones assalariades, a les empreses i a les persones autònomes.