FITXA: Decret 17/2022, de 23 de maig pel qual s'aprova el Pla de gestió Natura 2000 Illa de l'Aire
Objecte: D’una banda, l’objectiu de la norma és aprovar el Pla de gestió de l’Illa de l’Aire, que inclou l’establiment d’uns objectius de conservació i d’unes mesures apropiades per garantir la conservació en un estat favorable dels següents espais protegits:
- LIC/ZEPA ES0000236 Illa de l’Aire
- LIC ES5310073 Àrea Marina Punta Prima – Illa de l’Aire
Les mesures establertes en el pla també estan encaminades a evitar, en aquests espais, el deteriorament dels hàbitats naturals, i dels hàbitats de les espècies, així com les alteracions que repercuteixin en les espècies que han motivant la designació d’aquestes àrees com a LIC.
D’altra banda, l’aprovació d’aquest pla de gestió comú d’aquests LIC permetrà la declaració d’aquests espais com a ZEC.
Òrgan o entitat que tramita l'expedient: Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat
Data d'inici de la tramitació: 11/10/2014
Fase actual de tramitació: La norma està aprovada i publicada en el BOIB.
PROCESSOS DE PARTICIPACIÓ RELACIONATS
La iniciativa normativa s’ha sotmès al tràmit de la consulta pública prèvia, des del 07 de novembre de 2017 fins al dia 27 novembre de 2017, inclòs. S’han registrat 58 visites en la pàgina de Participació Ciutadana.
Aquest projecte ha estat sotmès a informació pública. Podeu consultar més dades a la pàgina de l’històric del Portal de Participació, que trobareu al final de la pàgina de projectes sotmesos a informació pública, en què s’indica el nombre de visites i, si escau, el d’al·legacions.
El Pla de gestió Natura 2000 Illa de l’Aire es va sotmetre a audiència i consulta dels titulars de drets i interessos legítims, mitjançant organitzacions i entitats reconegudes que els representen i a consulta dels interessos socials i institucionals afectats, a més de les associacions que tenen com objectiu la conservació i protecció ambiental.
En compliment de l'article 31.2 de la Llei 5/2005 de 26 de maig, de Conservació dels Espais de Rellevància Ambiental de les Illes Balears, paral·lelament al període d'informació pública, es va obrir un període de participació amb la resta de conselleries i administracions amb competències en matèria d'ordenació territorial i urbanística, ajuntament i Consell Insular de Menorca En total, 3 administracions han aportat al·legacions i 7 han comunicat que no fan cap observació o al·legació.
S’han rebut, en el tràmit d’audiència i d’informació pública, 8 aportacions. Una vegada adaptat l’esborrany amb les aportacions corresponents, s’ha sol·licitat informe jurídic i informe de la Secretaria General, segons l’article 9.2. de la LECO.
DOCUMENTACIÓ RELACIONADA
11/10/2014 Resolució d'inici
06/11/2017 Memòria consulta prèvia
17/05/2020 Projecte de Decret Pla de Gestió Illa de l'Aire
25/06/2020 Informació pública BOIB
21/04/2022 Informe valoració al.legacions
28/12/2021- Informe Jurídic
27/04/2022 - Informe complementari al.legacions
27/04/2022 - Informe Secretaria General
24/05/2022 ACG Declaració ZEC
24/05/2022 Decret aprovació PG Illa de l'Aire