FITXA: Decret 11/2022, d’11 d’abril, pel qual es regula el règim de control intern que ha d’exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears


Objecte: Aquest projecte normatiu té per objecte desplegar parcialment la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears. En concret, pretén desplegar el Capítol II del seu Títol IV, que comprèn els articles 110 a 131, dedicats al règim de control intern que ha d'exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Això es concreta essencialment en la regulació de les dues grans modalitats de control intern:

1. La fiscalització prèvia: àmbit d’aplicació, característiques i competències; les fases i contingut de la funció interventora; els procediments per al seu exercici; i les conseqüències en cas d’omissió de la fiscalització prèvia.

2. El control financer: abast objectiu i subjectiu; modalitats i formes d’exercici; facultats del equips de control; planificació del control; contractació d’auditories externes; control financer permanent; auditoria pública; informes de control financer; i control financer de drets i cobraments.

És primordial l'aprovació d'un nou decret que s'adapti a la normativa legal actualment vigent, atès que el Decret 62/2006, de 7 de juliol, pel qual es regula el règim de control intern que ha d'exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, actualment en vigor, es va dictar en desplegament d'una norma avui derogada.

 

Òrgan o entitat que tramita l'expedient: Secretaria General

 

Data d'inici de la tramitació: 15 de desembre de 2020

 

Fase actual de tramitació: el 12 d'abril de 2022 s'ha publicat al Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 49) el Decret 11/2022, d'11 d'abril, pel qual es regula el règim de control intern que ha d'exercir la Intervenció General de la comunitat autònoma de les Illes Balears.


PROCESSOS DE PARTICIPACIÓ RELACIONATS


Consulta prèvia: la iniciativa normativa s’ha sotmès al tràmit de la consulta pública prèvia, des del dia 14 al dia 27 d'octubre de 2020, inclòs. Podeu veure el nombre de visites i, si escau, el d’aportacions rebudes, consultant l’històric de consultes prèvies del Portal de Participació Ciutadana.

 

Aquest projecte ha estat sotmès a informació pública. Podeu consultar més dades a la pàgina de l’històric del Portal de Participació, en què s’indica el nombre de visites i, si escau, el d’al·legacions.


DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

01/10/2020 - Memòria de la consulta prèvia (PDF)

28/10/2020 - Certificat del resultat de la consulta prèvia (PDF)

15/10/2020 - Resolució d’inici del procediment d’elaboració del decret (PDF)

15/02/2021 - Memòria inicial de l’anàlisi d’impacte normatiu (PDF)

15/02/2021 - Projecte del decret (PDF)

11/03/2021 - Anunci tràmit d’audiència i informació pública (PDF)

07/04/2021 - Certificat de la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat (PDF)

13/05/2021 - Informe sobre impacte climàtic del projecte (PDF)

28/05/2021 - Informe sobre impacte de gènere del projecte (PDF)

17/08/2021 - Segona memòria d'anàlisi d'impacte normatiu (PDF)

18/08/2021 - Informe jurídic (PDF)

19/08/2021 - Tercera memòria d'impacte normatiu (PDF)

20/08/2021 - Esborrany definitiu del Projecte de decret (PDF)

27/10/2021 - Dictamen núm. 85/2021 del Consell Consultiu (versió en castellà)

12/04/2021 - Decret 11/2022, d’11 d’abril.