8 maig 2020 Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius

Reactivació econòmica: Nova campanya de l’IDI de suport del comerç de proximitat davant de la reobertura de les botigues NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Reactivació econòmica: Nova campanya de l’IDI de suport del comerç de proximitat davant de la reobertura de les botigues

L’IDI (Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears) inicia una nova campanya de suport al comerç de proximitat davant de la reobertura de les botigues prevista per al proper dilluns, 11 de maig. La campanya, que es difondrà a través de les xarxes socials, recorda a la ciutadania el paper vertebrador del comerç, que dona vida als carrers de pobles i ciutats. Amb el lema “El comerç fa poble”, l’objectiu és visibilitzar la necessitat de mantenir el teixit comercial tradicional i de proximitat dels municipis de les Illes Balears.

Aquesta és la segona campanya de foment del comerç de proximitat de l’IDI, entitat depenent de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, durant l’emergència sanitària provocada per la COVID-19. La primera setmana de l’estat d’alarma va llançar una campanya destinada als establiments tenien autorització per tenir obertes les portes, com les botigues d’alimentació, mercats o forns. Ara, n’inicia una altra per a tot el teixit comercial local que ha d’iniciar l’activitat després d’un període de tancament.

A més, des de la Direcció General de Comerç es llançarà en les properes setmanes ajudes per al comerç, part de les quals es podran destinar a despesa corrent sempre que existeixi el compromís de modernització, factor clau per a la supervivència del teixit empresarial comercial.

L’IDI treballa des de fa anys amb el sector comerç a través del programa Icomerç, que es du a terme amb el suport de la Direcció General de Comerç, i que realitza plans de millora comercial a una trentena de municipis de les Illes Balears per tal de millorar el teixit i donar eines als comerciants per dinamitzar i millorar el seu negoci a través de la formació en digitalització, marxandatge visual o tècniques de venda.

A més, l’IDI, a través d’Icomerç, ja ha editat guies de consulta i assessorament destinades al comerç de proximitat per tal que puguin adaptar-se a les noves tendències de consum.