17 d’abril 2020 <10aL>Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació

COVID-19: Agricultura coordina accions de promoció de producte local amb grans superfícies NNota Informativa

COVID-19: Agricultura coordina accions de promoció de producte local amb grans superfícies

La conselleria treballa per donar sortida a productes destinats originàriament a hotels i restaurants

La conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació ha coordinat diferents accions de promoció de producte local amb algunes grans superfícies que operen a les Balears. Es tracta de donar sortida a producte fresc que havia estat planificat per destinar originàriament al canal HORECA (hotels, restaurant i càtering). Cal recordar que el canal HORECA absorbia, fins ara, entre un 50% i un 70% de la producció agrària i ramadera local. D’aquesta manera, la conselleria ha treballat de manera coordinada amb cada gran superfície per arribar a acords en aquest sentit.

És el cas, per exemple, de la cadena Carrefour, que a partir de demà inicia una promoció de producte local a quatre centres comercials de Palma (el del Coll de’n Rabassa, de Son Cotoner, de Portopí i de General Riera). La campanya anirà des del 17 d’abril al 2 de maig. El producte local estarà col·locat a les conegudes com zones d’animació, espais amb més trànsit de persones, i anirà acompanyat de cartelleria on es podrà llegir ‘Ara més que mai, producte local’. Carrefour fa feina amb més de 80 proveïdors de producte local tant de fruita i hortalissa, carn, peix, ous, embotits, etc. Aquesta empresa compra més de 139.000 quilos a l’any de productes agraris i 45.000 quilos de peix. En total, compres per valor d’ 11 milions d’euros anuals.

Per la seva banda, Eroski ha prioritzat el producte local, tant de carn com de llet de les Balears. En particular, el xot ha estat un dels productes destacats d’aquests establiments, que ha tingut molt bona acollida per part dels consumidors. Durant aquesta quinzena, a més, el 90% de la seva oferta de productes s’ha dedicat a la promoció de producte local. També han prioritzat la llet de les Balears, amb la de Mallorca (AGAMA) i amb la de Menorca (Bomilk).

Altres establiments s’han sumat també a noves accions de promoció: Hipercentro, per exemple, ha donat entrada a la marca de llet d’hostaleria i restauració d’AGAMA entre els productes que ofereix; la cadena Bip Bip ha augmentat de manera exponencial la compra de productes frescs locals, com són fruites, verdures o carn. A la vegada, mitjançant dos cartells, incentiva el consum de producte de km0. Un d’aquests cartells és el de la conselleria destinat a la venta de xot, i un altre inclou l’eslògan ‘Ajuda a les empreses de les Balears i consumeix producte d’aquí’; el grup IGASA (Spar) també posarà en marxa accions de promoció i, des del 20 d’abril fins al 2 maig, la previsió és que promocionin productes km0 com la llet d’Agama, el formatge Coinga o l’oli Caimari.

La conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació vol agrair totes aquestes accions i la implicació d’aquestes grans superfícies amb el producte local. A la vegada, també anima a les que encara no s’hi han sumat, i a les que sí ho han fet, a seguir per aquest camí amb la campanya ‘Ara més que mai, producte local’, per tal d’enfortir entre tots el sector primari de les Balears.