11 d’octubre 2017 | <9ªL> Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca

El 80 % de les finques adherides a la Campanya de Venda Directa es mostren satisfetes per l'increment del 50% de les vendes NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

El 80 % de les finques adherides a la Campanya de Venda Directa es mostren satisfetes per l'increment del 50% de les vendes

\ Avui s’ha presentat el balanç de la campanya 2016/2017, que ha comptat amb un públic de 345.000 persones, i les iniciatives per a la campanya 2017/2019
\ Actualment hi ha 25 explotacions a Mallorca, 3 a Menorca i 3 a Formentera que han comunicat la voluntat d’utilitzar el logotip de Venda Directa
 
El Servei de Millora Agrària i Pesquera (SEMILLA), organisme que depèn de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ha presentat avui dematí el programa previst per continuar durant dos anys més la campanya de Venda Directa.
Aquesta campanya té com a públic objectiu els consumidors residents nacionals i estrangers a les Illes Balears de 30 a 65 anys, prop de 469.000 persones. La intenció és donar a conèixer els avantatges del programa, donar visibilitat a la marca i identificar i afegir a la campanya més explotacions d’arreu de les Illes Balears.
 
El conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, Vicenç Vidal, ha explicat durant la presentació que “a la Conselleria fem un balanç molt positiu de la campanya de promoció de la marca de Venda Directa, ja que és una manera d’identificar els productors que acosten als consumidors els seus productes, uns productes de qualitat, diferenciats. Acursam la cadena entre el productor i el consumidor final i a més aportam un valor afegit, saber qui ha produït, com ho ha produït i quan ho ha fet, i tenir l’experiència de comprar el producte directament a la finca”.
 
El logotip de Venda Directa és una identificació d'aquest sistema de venda que es pot emprar en el punt de venda i també en tota la informació comercial, a l’explotació i a les proximitats, carreteres o camins. També permet identificar les explotacions que fan venda directa d'aliments i els productes que són objecte d'aquest tipus de comercialització.
 
Actuacions
 
Des de l’aprovació del logotip de Venda Directa la Conselleria ha fet feina amb els productors i amb els consumidors. Amb relació als productors, s’han organitzat seminaris i cursos de formació per donar a conèixer als productors els requisits i les condicions per utilitzar el logotip.
 
A més, s’ha creat un microlloc web (https://www.caib.es/sites/vendadirecta/ca/normativa_que_regula_la_venda_directa-86227/) en el qual es pot consultar tota la informació relacionada amb la venda directa, la normativa, el manual d’ús del logotip, el nom i la localització de les explotacions que fan venda directa, etc.
 
Pel que fa als consumidors, s’han dut a terme diverses accions per donar a conèixer aquest canal de comercialització, i s’ha ofert la possibilitat de viure l’experiència de visitar l’explotació i comprar els aliments als productors. Destaquen dues accions: la campanya de promoció de l’any 2016 i una aplicació per a dispositius mòbils per localitzar les explotacions que fan venda directa.
 
La primera campanya de venda directa va ser avaluada mitjançant una enquesta als productors que utilitzen el logotip de Venda Directa, amb un resultats molts satisfactoris: el 80 % considera la campanya satisfactòria o molt satisfactòria, el 53 % considera que han augmentat el nombre de consumidors d’ençà de la campanya promocional, el 40 % atribueix a la campanya promocional les visites rebudes durant la campanya, el 57 % considera que el consumidor reconeix el logotip de la Venda Directa i el 53 % opina que cada dia es coneix més la imatge de Venda Directa.
 
Situació actual
 
Actualment hi ha 31 explotacions (25 a Mallorca, 3 a Menorca i 3 a Formentera) que han comunicat la voluntat d’utilitzar el logotip de Venda Directa. El 54 % ven fruita o hortalisses, el 29 % ous i el 16 % formatges. També venen patates, ametlles, carn, embotis, vi, oli d’oliva, confitures, etc.