29 d’abril 2024 Presidenta

Prohens signa amb el president del Consell de Menorca el conveni per crear el primer centre de crisi de l'illa per a víctimes de violència sexual NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Prohens signa amb el president del Consell de Menorca el conveni per crear el primer centre de crisi de l'illa per a víctimes de violència sexual

Proporcionarà assistència 24 hores a víctimes de violència sexual i al seu entorn, mitjançant serveis d'atenció psicològica, jurídica i social

Compta amb 400.000 € amb càrrec al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (finançat pels Fons Europeus Next Generation EU)

 

La presidenta del Govern, Margalida Prohens, i el president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca, han signat avui el conveni de creació d’un centre de crisi d’atenció integral 24 h a víctimes de violència sexual a Menorca. El projecte compta amb 400.000 € de pressupost amb càrrec al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (finançat pels Fons Europeus Next Generation EU), que cobriran despeses d'inversió (immobles, equipaments i subministraments).

La llei indica que totes les comunitats autònomes han de disposar d’almenys un centre de crisi per a l’atenció a víctimes de violència sexual. Per això, avui s’ha presentat la firma d’aquest conveni a Menorca per posar-ne a disposició una sèrie de serveis d’atenció psicològica, jurídica i social. La consellera de Famílies i Afers Socials, Catalina Cirer, i la directora de l'Institut Balear de la Dona (IBDONA), Cati Salom, també han assistit a l’acte. L'IBDONA té la funció de coordinar els protocols d’actuació que ha de seguir el centre, així com definir les activitats bàsiques que hagi de dur a terme.

Els centres de crisi són serveis públics interdisciplinaris d’atenció permanent que ofereixen assistència a víctimes de violència sexual, als seus familiars i a persones de l’entorn de la víctima, mitjançant la posada a disposició d’una sèrie de serveis d’atenció psicològica, jurídica i social. La creació d’aquests centres implica l'acompanyament, així com la informació telefònica, telemàtica i presencial, les 24 hores de cada dia de l’any.