Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts adreçats al funcionament d'agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears

L'objecte d'aquesta convocatòria és donar suport a les agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears basades en el coneixement amb la finalitat d'incentivar la consolidació d'aquestes entitats i dels projectes col·laboratius que puguin desenvolupar, reforçant així el seu potencial innovador com a element important en el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears i com a mitjà per augmentar-ne la competitivitat i contribuir al creixement sostenible de l'economia de les nostres illes.

Codi SIA

2895257

Persones destinatàries

Són beneficiaris d'aquests ajuts les agrupacions empresarials innovadores que estiguin donades d'alta en el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'ajuda que s'estableix en l'apartat vuitè d'aquesta convocatòria, i que, per tant, compleixin els requisits establerts en l'article 5 del Decret 6/2019, d'1 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la comunitat autònoma de les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2019 (d'ara endavant, Decret 6/2019).

En aquest sentit, l'article 2.1 d'aquest mateix decret estableix que les AEI han de ser entitats sense finalitat de lucre, i s'han de caracteritzar per ser una combinació en un espai geogràfic o un sector productiu d'empreses i centres d'investigació o de formació públics o privats, involucrats en processos d'intercanvi col·laboratiu, dirigits a obtenir avantatges o beneficis derivats de l'execució de projectes concrets de caràcter innovador. L'activitat d'aquestes entitats s'ha d'organitzar a l'entorn d'una branca o un sector científics o tecnològics o d'un mercat o segment de mercat objectiu.

En queden excloses com a beneficiàries:

a) Les entitats que no compleixen els requisits establerts en l'article 5 del Decret 6/2019 per inscriure's en el Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores.

b) Les entitats que no compleixen qualcun dels requisits establerts en l'apartat cinquè de la convocatòria.

Termini per a resoldre i notificar

El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment. Si transcorregut aquest termini no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Tràmits

X

FASE I: Sol·licitud d'ajuda

Requisits

1. Les ajudes a les agrupacions empresarials innovadores s'han de concedir exclusivament a l'entitat jurídica que gestioni l'agrupació, d'acord amb l'article 27.2 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

2. Les entitats que sol·licitin aquests ajuts han de complir els requisits següents:

a) Estar donades d'alta en el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la comunitat autònoma de les Illes Balears regulat en el Decret 6/2019 en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, s'han de complir els requisits establerts en l'article 5 d'aquest mateix decret.

b) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent.

c) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

d) No estar en cap de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; no haver estat sancionades d'acord amb el que estableixen l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, i l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen els apartats setè i vuitè d'aquesta resolució.

f) No haver rebut ajudes de funcionament per un període superior a 10 anys, d'acord al article 27.7 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió.

Documentació a presentar

1. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud de subvenció, segons el model de l'annex 2 d'aquesta Resolució, disponible a http://dgin.caib.es. La persona que signi la sol·licitud ha de coincidir amb al representant legal que figura en el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la comunitat autònoma de les Illes Balears. En cas contrari, el signant de la sol·licitud haurà d'acreditar la condició de representat de l'entitat i dels poders que tengui reconeguts.

b) Memòria tècnica i econòmica que estimi les despeses de funcionament descrites en l'apartat sisè de la convocatòria amb el

contingut mínim que es detalla en l'annex 3, i que es relacionin amb el Pla Estratègic regulat en l'article 5 del Decret 6/2019.

c) Declaració responsable atorgada davant l'òrgan concedent de la subvenció de no estar sotmès el beneficiari a cap de les

circumstàncies a què es refereix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, inclosa en el model de sol·licitud.

d) Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de

Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència Tributària de les Illes Balears la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

e) Quant a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud dels ajuts implica

l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de la

Tresoreria General de la Seguretat Social la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, tret del cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

f) Declaració en què es facin constar les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats des de la creació de l'entitat per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 4).

g) D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, per als projectes de quantia superior o igual a 15.000 €, en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. S'ha de justificar en tot cas l'adequació de les despeses als preus de mercat (annex 5).

h) Declaració de dades bancàries que es troba inclosa en la sol·licitud de l'ajut.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de cinc mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Innovació

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Innovació

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971176105

(obeidas@dgin.caib.es)

X

FASE II: Sol·licitud de pagament

Requisits

El pagament de la subvenció (final o de les anualitats corresponents quan n'hi hagi previstes a la resolució de concessió) únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la sol·licitud de pagament i la presentació de la documentació establerta a l'apartat 11.6 de la convocatòria.

1. L'activitat subvencionada s'ha d'entendre justificada amb l'acreditació de la seva realització efectiva i el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit.

2. Les despeses objecte dels ajuts s'han d'executar entre l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud en el registre electrònic general i el 31 de desembre de 2023. No s'han de tenir en consideració com a justificants de les despeses subvencionades les factures emeses o els pagaments fets fora d'aquestes dates.

3. Quan la naturalesa de l'actuació permeti desplegar-la per parts, el director general d'Innovació pot autoritzar que s'abonin pagaments fraccionats per mensualitats i quanties equivalents o proporcionals a la justificació presentada. Aquests pagaments no tenen caràcter de bestreta.

4. Es podran fer un màxim de dos pagaments fraccionats. El primer serà a càrrec de la partida corresponent de 2023 respecte a les actuacions justificades fetes entre l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre electrònic general i el 30 de setembre de 2023. El segon pagament es farà a càrrec de la partida pressupostària corresponent dels pressuposts de 2024 sobre les actuacions justificades fetes entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de 2023.

5. El termini per justificar la realització dels conceptes subvencionables serà en la data que estableixi la resolució de concessió.

Documentació a presentar

a) Sol·licitud de pagament, d'acord amb el model que figura en l'annex 6.

b) Memòria tècnica i econòmica que justifiqui les despeses de funcionament de l'AEI per al període d'elegibilitat establert en el punt 2 d'aquest apartat onzè 2022 amb el contingut mínim de l'annex 7 i que detalli el grau del compliment de la memòria tècnica i econòmica de la fase de sol·licitud de l'ajut establert en l'annex 3.

c) Si escau, una relació actualitzada de la declaració a què es fa referència en l'apartat 7.1.f) de declaració detallada d'altres

subvencions o ajudes que hagin finançat l'activitat subvencionada des de la creació de l'entitat, amb la indicació de l'import i la

procedència (annex 4).

d) Una còpia del document bancari que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament,

l'import pagat, el concepte del pagament de manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i també les dades de l'ordenant i del

destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura corresponent.

e) Un extracte bancari del beneficiari de l'ajut en què figurin els càrrecs dels pagaments esmentats. Això no obstant, per a les factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. Per a imports inferiors a 100 euros s'accepten com a justificants de despesa els tiquets de caixa.

f) Compte justificatiu amb la relació de les despeses de funcionament de l'AEI (annex 8).

g) Si escau, justificant per a les despeses superiors a 15.000 euros de subministraments i prestacions de serveis i de consultoria,

segons el que estableix la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes de sector públic (annex 5), al qual es refereix l'apartat 7.1.g).

h) En el cas de les despeses de personal propi s'ha de presentar:

o Nòmines acompanyades del justificant de pagament.

o Models de liquidació i la relació nominal de la Seguretat Social.

o Models d'IRPF empresarial, corresponents als mesos a justificar.

o Relació de nombre d'hores i percentatges de dedicació a l'actuació objecte de subvenció per a cadascun dels treballadors

del projecte respecte a la totalitat de la jornada laboral signat pel treballador i per l'entitat beneficiària.

o En el cas d'autònoms dependents i/o personal directiu, factures amb la descripció de les feines realitzades, el nombre

d'hores i el preu/hora.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per justificar la realització dels conceptes subvencionables serà en la data que estableixi la resolució de concessió.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Innovació

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Innovació

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971176105

(obeidas@dgin.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Haver sol·licitat una ajut en aquesta convocatòria

Documentació a presentar

Haber solicitado una ayuda en esta convocatoria

Termini màxim

N/A

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Innovació

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971176105

(obeidas@dgin.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar