vuelve

Detalle de la noticia

Imatge 4078269

Més d'un centenar de docents participen d'una Jornada de Formació en mediació a les Escoles Oficials d'idiomes (EOI)

\Els nous reptes en l’ensenyament de llengües han centrat aquesta Jornada

\De la que participen un total de 110 professors de Escoles Oficials d’Idiomes de les Illes Balears

\La Jornada ha contat amb la participació de ponents de la talla de Claudia Casu, Manuel González i Miguel Fernández, referents nacionals en mediació i avaluació lingüística 

\A l’actual curs 2019-20 entre els distintes programes en marxa a les Escoles Oficials d’Idiomes de les Illes Balears, un total de 14.804 alumnes estan cursant idiomes

El director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, ha inaugurat avui a la Jornada de formació: “La mediació lingüística a les EOI i la seva avaluació: nous reptes i noves perspectives en l’ensenyament de llengües”.

Una jornada de la que durant tot el dia d’avui participen un total de 110 professors d’Escoles Oficials d’Idiomes de les Illes Balears i a on es tracten temes com la mediació lingüística, la seva avaluació, els nous reptes d’aquestes escoles i les perspectives en l’ensenyament de llengües.

A la formació s’ha presentat el projecte europeu MEDIATE+ que aspira a homogeneïtzar el concepte i avaluació de la mediació lingüística, superant les possibles diferències existents entre les diferents comunitats autònomes. A més d’involucrar al professorat en mobilitats entre els centres participants.

Entre els objectius d’aquest projecte europeu a on l’alumnat dels EOI és el protagonista, es vol  ajudar a crear relacions i superar barreres comunicatives de diferent naturalesa: lingüístiques, funcionals, intergeneracionals, culturals i de gènere. A la vegada que es fomenta el plurilingüisme i la pluriculturalitat en classe a través d’exercicis de mediació.

Els ponents que participen de la Jornada són referents nacionals en mediació als EOI:

- Claudia Casu: Professora d'italià, cap de departament, a l'EOI de Cartagena, membre de la comissió d'elaboració de proves de certificació de la Regió de Murcia des de la seva creació, l'any 2004. Avaluadora de Projectes Erasmus + KA101 (panel de expertos 2014-2020), és coordinadora per a l'EOI de Cartagena del Consorcio KA104 MEDIATE+ del projecte "Evaluar mediación en EEOOII: una modalidad comunicativa para la inclusión". En relació amb aquest projecte, ha participat en diferents mobilitats, tant d'observació com de formació, en el centres col·laboradors europeus (Itàlia, Regne Unit, Alemanya).

-  Manuel González: Professor catedràtic d'anglès i cap d'estudis a l'EOI d'Albacete. Amb una ampla formació acadèmica al Regne Unit, els seus principals interessos dins l'àmbit dels ensenyaments d'idiomes es centren en l'avaluació de llengües estrangeres i la fonètica de l'anglès. Temes aquests sobre els quals ha publicat diferents articles. Formador de professors, ha estat a més redactor de les proves de certificació de Castilla -La Mancha. Al llarg de la seva trajectòria professional ha coordinat diferents projectes Erasmus +; en l'actualitat és coordinador a l'EOI d'Albacete del consorcio MEDIATE+ "Evaluar mediación en EEOOII: una modalidad comunicativa para la inclusión".

-  Miguel Fernández: Professor ajudant del Departament de Lingüística Aplicada a la Ciència i la Tecnologia, Universitat Politècnica de Madrid. Doctor en Filologia Anglesa per la Universitat de Granada. Màster en "Language Testing" (Lancaster University,UK). Va començar la seva carrera professional en educació a EEUU, dins el programa de Professors Visitants, impartint espanyol com a llengua estrangera. Més tard treballaria també en programes bilingües a l’Educació Secundària i a la Universitat. Els seus interessos de recerca inclouen educació bilingüe, adquisició de segones llengües i avaluació de llengües estrangeres. Ha participat en diferents jornades de formació i ha impartit nombrosos tallers sobre mètodes d’ensenyament de llengües. Actualment està treballant sobre mediació lingüística i las seves implicacions tant en l’ensenyament com en l’avaluació de llengües.

A l’actual curs 2019-20 entre els distintes programes en marxa a les Escoles Oficials d’Idiomes de les Illes Balears, on es troben els alumnes presencials, els alumnes del Programa EOIES als centres de secundària i Escoles d’Art, els de cursos específics, els de That’s English i els que s’han matriculat per lliure, un total de 14.804 alumnes estan cursant idiomes als EOI de les Illes.